АСОЦІАЦІЯ КОРИСТУВАЧІВ
МИСЛИВСЬКИХ ТА РИБАЛЬСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ

Громадська спілка

"Полювання... зближує нас з природою, привчає нас до терпіння, а іноді і до холоднокровності перед небезпекою."

Іван Сергійович Тургенєв

"Дай людині рибу, і ти нагодуєш її тільки раз. Навчи її ловити рибу, і вона буде годувати себе рибою все життя."

Китайський вислів

width="160"
width="160"
width="160"

width="160"

Ми в соцмережах

Програма реформування мисливської галузі. Крок 1

Для системної роботи щодо пропозицій реформування галузі і написання нової редакції ЗУ необхідно виробити алгоритм взаємовідносин учасників проекту. Пропонується рухатися поетапно з покроковою публікацією і подальшим обговорення матеріалу. Періодичність публікацій: щовівторка та щоп’ятниці 9-00.

Етап 1. Програма реформування мисливської галузі

Етап 2. Нова редакція ЗУ «Про мисливське господарство та полювання»

Етап 3. Подання напрацьованих пропозиція Президенту, ВРУ, КМУ, ЦОВВ

Етап 4. Лобіювання прийняття  Програми і Нової редакції Закону

Програма реформування мисливської галузі. Крок 1

Щоб визначити майбутні цілі і завдання галузі, розберемося з її суб'єктами і об'єктами, їх властивостями, правами і обов'язками, які визначені в ЗУ «Про мисливське господарство та полювання» і в подальшому ЗУ ПМГтаП. Розташуємо їх у порядку відповідно до діючої редакції Закону з короткими коментарями у вигляді питань для обговорення.

Статті 1, 2. Мисливські тварини (МТ) - дикі звірі та птахи, що можуть бути об'єктами полювання, що перебувають у стані природної волі, належать до природних ресурсівзагальнодержавного значення.

Питання: чи є дикими, наприклад, фазани, вирощені у вольєрі;

заєць - осілий територіальний звір, тримається на одній ділянці, що займає 50-100 га, чому загальнодержавного значення, з урахуванням майбутньої децентралізації?  

 

Стаття 5. Повноваження Кабінету Міністрів України (КМУ) – повноваження в т.ч.:

   - розроблення та здійснення загальнодержавних програм мисливського господарства;

   - передача мисливських тварин, що перебувають у державній власності, у комунальну власність та приватну власність юридичних і фізичних осіб;

Питання: для передачі оленя із державної в комунальну чи приватну власність потрібна Постанова КМУ? Хіба їм більш немає чим зайнятися? Можливо тому руки не доходять до розроблення та здійснення загальнодержавних програм мисливського господарства, оскільки до сих пір ефективної програми немає…

 

Стаття 6. Повноваження центрального органу виконавчої влади,  що забезпечує формування державної політики (нині Мінекоенерго) -

організація робіт з охорони, використання і відтворення мисливських тварин, збереження та поліпшення стану мисливських угідь;

подання документів з питань надання у користування мисливських угідь;

організація роботи з упорядкування мисливських угідь, визначення їх пропускної спроможності;

встановлення порядку видачі посвідчень мисливця і щорічних контрольних карток обліку добутої дичини і порушень правил полювання

Питання: про яку організацію робіт з охорони йде мова, якщо такий розквіт браконьєрства? Упорядкуванням мисливських угідь займаються підрядні організації відповідно до договору з користувачем мисливських угідь. Не кажучи вже прополіпшення стану МУ. Більше того, не можуть поділити з центральним органом, що реалізує політику «ковдру» по поданню документів на отримання МУ. Щорічні контрольні картки усіх мисливців дістали, можливо вже давно настав час їх скасувати чи перевести в цифрову площину? 

 

Стаття 6-1. Повноваження центрального органу виконавчої  влади, що реалізує державну політику (Держлісагентство)

подання документів з питань надання у користування мисливських угідь;

видача паспортів на собак мисливських порід, інших ловчих звірів і птахів;

видача посвідчень мисливця і щорічної контрольної картки обліку добутої дичини та порушень правил полювання;

Питання: невже більше немає чого робити державному органу, як видавати паспорти на мисливських собак і ловчих птахів? Навіщо тоді КСУ, ФМСУ, УТМР?

 

Стаття 7. Повноваження Ради міністрів Автономної Республіки  Крим

організація і здійснення державного регулювання та контролю за охороною, використанням і відтворенням мисливських тварин, веденням моніторингу, державного кадастру та державного обліку мисливських тварин, що перебувають у межах території Автономної Республіки Крим;

розроблення республіканських програм, пов'язаних з вивченням, охороною, використанням і відтворенням мисливських тварин.

 

Стаття 8. Повноваження обласних, районних, Київської та  Севастопольської міських державних Адміністрацій (ОДА, РДА)

забезпечення виконання державних та регіональних програм у галузі охорони, використання і відтворення мисливських тварин, розвитку мисливського господарства;

встановлення відповідно до законодавства обмежень щодо користування мисливськими угіддями та здійснення полювання;

Питання: хтось бачив регіональну програму охорон МТ чи розвитку МГ – якщо так, скільки і на що коштів було витрачено? А от зобов’язати провести депопуляцію при АЧС це так, при цьому ніяких компенсацій.

 

Стаття 9. Повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, Київської іСевастопольської міських рад (ОблРади, РайРади):

вирішення в установленому порядку питань надання в користування мисливських угідь

Питання: чому обласні депутати (64-120 чоловік) вирішують - надавати чи ні 3000 га МУ в якомусь районі, тим паче з урахуванням децентралізації?

 

Стаття 10. Повноваження сільських, селищних і міських рад

організація та здійснення заходів щодо охорони державного мисливського фонду, поліпшення середовища перебування мисливських тварин;

Питання: хто-небудь, де-небудь, що-небудь бачив або чув про здіснення таких заходів радами?

 

Стаття 11. Громадські організації мисливців (ГОМ) - громадяни можуть добровільно об'єднуватись у громадські організації мисливців.

 Питань немає, об’єднуються.

 

Стаття 12. Право на полювання - мають громадяни України,які досягли 18-річного віку. До полювання прирівнюється перебування осіб у МГ … з собаками мисливських порід чи ловчими звірами і птахами, або з продукцією полювання.

Питання: а що робити підліткам  до 18 років, які, наприклад, знаходяться з мисливськими собаками з паспортами в угіддях або несуть шматок м’яса, добутого батьком на полюванні, додому? Терміну МИСЛИВЕЦЬ в Законі немає.

 

Стаття 22. Порядок надання у користування мисливських угідь. Мисливські угіддя - ділянки суші та водного простору, на яких перебувають мисливські тварини і які можуть бути використані для ведення мисливського господарства;

МУ надаються у користування ВР АРК, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням ЦОВВ у сфері лісового та мисливського господарства, погодженим з КМ АРК, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, а також власниками або користувачами земельних ділянок.

площа МУ, не менше 3 тисяч гектарів, але не більше ніж 35 відсотків від загальної площі МУ АРК, області та м. Севастополя.

Питання: якщо на якійсь території не перебувають МТ, то їх треба виключати із мисливських угідь?

Щоб отримати подання необхідно бити чолом перед Києвом і областю, якщо виконувати усі вимоги ЗУ, то отримати МУ майже неможливо.

35% це може бути і 115 000 га  в одному господарстві, чи не забагато?

 

Стаття 30. Права та обов'язки користувачів мисливських угідь 

Мають 8 пунктів прав и 14 пунктів обов’язків, тобто без дозволу чиновників і чхнути не можуть.

Питання: може краще принцип – що не заборонене, то дозволене?

 

Стаття 35. Продукція полювання, мисливські трофеї

Перната дичина та хутрові звірі, а також субпродукти копитних тварин, є власністю мисливця. Все інше здається користувачеві мисливських угідь. Користувач з дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ветеринарної медицини, має право самостійно реалізовувати зазначену продукцію полювання. Мисливські трофеї оформлюються трофейним листом

Питання: ветлабораторії наразі - одна-дві на область, а якщо у користувача є своя лабораторія?

А з трофейним листом як, адже не існує такого терміну в Законі, уніфікованої форми і порядку його видачі?

 

Стаття 37. Державний контроль у галузі мисливського господарства та полювання

Державний контроль … здійснюється КМУ, ЦОФДП, ЦОРДП ,місцевими державними адміністраціями, іншими державними органами відповідно до законодавства.

Питання: чи не нагадує це прислів’я  «один із сошкою, а семеро з ложкою»?

 

Стаття 38. Громадський контроль за полюванням

Громадський контроль за полюванням здійснюється громадськими інспекторами з охорони довкілля та громадськими мисливськими інспекторами.

Питання: куди ж без них, хоча в багатьох випадках – це браконьєри, то можливо урізати їх права?

 

Стаття 39. Права працівників, уповноважених здійснювати  контроль

Посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, відповідно до законодавства мають право:перелік з 17 пунктів.

Питання: стільки прав, а де хоч один обов’язок? А до посадових осіб відносяться адміністративні і технічні працівники цього відомства!

 

Підбиваючи підсумки, можна сказати, що вертикаль мисливської галузі побудована під чиновників і має на меті задавити три стовпи, на яких вона тримається – МИСЛИВЦІ,КОРИСТУВАЧІ МИСЛИВСЬКИХ УГІДЬ, МИСЛИВСКІ ТВАРИНИ.

Ми пропонуємо змінити концепцію побудови вертикалі мисливської галузі, де в центрі три стовпи з їх інтересами і потребами, а так звані «вищестоячі» (органи державної влади) наділені такими повноваженнями, які не обмежують основні інтереси перших. Іншими словами: чим меньше держава нам заважає, тим швидше галузь стане на ноги.

Пожалуйста, введите ваш E-mail: